این یک رقابت نیست یک حرکت موازی است که هرکس به مسیر خودش می رود!
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۳۴۹۶
همراهی پلتفرم ها در حوزه سریال سازی با تلویزیون عاملی موثر است در ارتقا کیفی سریال های تلویزیونی به شرط آنکه مانعی پیش روی سریال سازی پلتفرم ها به لحاظ ممیزی و سانسور های معروف قرار نگیرد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اگر به اقتصاد فیلمسازی نگاهی بیزینسی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که خواسته مشتری در تولیدات به شدت لحاظ می شود و در این مدیوم خاص وضعیت مانند شبکه های تلویزیونی نیست که اگر مخاطب از دیدن یک سریال استقبال نکرد اتفاق خاصی رخ ندهد درواقع در این فقره خاص عدم استقبال از آثار تولید شده منجر به شکست مادی و معنوی اثر می شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
علی سرتیپی: نظارت بر پلتفرمها باید مجددا به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شود!
علی سرتیپی، مدیر پخش و تهیهکننده سینما که در کارنامه هنریاش آثاری چون «ستاره بازی»، «دراکولا»، «دیشب باباتو دیدم آیدا» و... دیده می شود در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: من به عنوان یک تهیه کننده بیشتر با سینما سر و کار داشته ام و معمولا شبکه های نمایش خانگی و پلتفرم ها دست سازمان سینمایی بوده است.
تهیه کننده «ورود آقایان ممنوع» و «رحمان 1400» اظهار کرد: متاسفانه در تلویزیون دوگانگی زیاد شده است و به نظر من با توجه به اینکه این دو رسانه تصویری با هم دیگر در رقابت هستند و به نوعی رقیب هم محسوب میشوند بایستی نظارت بر پلتفرم ها مجددا به دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شود چراکه این اتفاق درست ترین راه و روش ممکن فعلی است.
جلیل شعبانی: پلتفرمهای شبکه نمایش خانگی باید زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باشند/ نوع نمایش پلتفرمها به سینما نزدیکتر است تا تلویزیون!
آیا مدیریت آثار نمایشی پلتفرم ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است یا تلویزیون؟
جلیل شعبانی در این باره به خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: من فکر میکنم پلتفرمهای شبکه نمایش خانگی باید زیر نظر وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باشند و همانطور که رئیس سازمان سینمایی گفت تلویزیون میتواند رقیب پلتفرمها باشد و کسی که در عرصه رقابت قرار میگیرد صحیح نیست نظارت بر رقبای خود داشته باشد.
او افزود: این موضوع سوءتفاهمی را برای افرادی که هدایت و راه اندازی پلتفرمها و تولیدات آن را بر عهده دارند ایجاد میکند و ممکن است با این ماجرا کمی دچار مشکل شوند. در حقیقت من، اکثریت اهالی سینما و کسانی که در این پلتفرمها مانند کارگردانان، تهیهکنندگان، بازیگران و بقیه عوامل مشغول فعالیت هستند خواهان آنند که نظارت بر پلتفرمها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت بگیرد.
تهیهکننده «قسم» در پاسخ نهایی به این سوال که شبکه نمایش خانگی و پلتفرمها به سازمان سینمایی برگردد؟ گفت: من فکر میکنم اکثریت کسانی که در خانه سینما و در حوزه فیلم و سریال حضور دارند علاقهمند هستند این اتفاق بیفتد به این دلیل که ساز و کار های بهتری برای نظارت به این بخش وجود دارد و علاوه بر آن در واقع پلتفرمها نوع نمایششان به سینما نزدیکتر از تلویزیون است.
او در ادامه بیان کرد: رسانه ملی و صدا و سیما باید در حوزه و حیطه کار خود فعالیت کند و پلتفرمهای شبکه نمایش خانگی نیز مشغول کار خود باشند. در واقع هر دو طرف باید مسئولیتی را که بر عهده دارند را به نحو احسن انجام دهند و آن وقت به نظر من این رقابت یک رقابت مفید خواهد بود و این باعث میشود که پلتفرمها و تلویزیون کیفیت آثار خود را بالا ببرند. به هرحال من فکر میکنم تلویزیون مجبور است با پلتفرمها در عرصه سریالسازی رقابت کند و این رقابت به نفع تلویزیون است و به ضرر آن نیست و باعث میشود کیفیت آثار تلویزیون بالا رود و مخاطب پسندتر شود تا بتواند آگهیهای بیشتری بگیرد.
انتهای پیام//
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: فرهنگ و هنر اقتصاد شبکه های تلویزیونی مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد فرهنگ و هنر برنا تلویزیون رسانه رقابت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد برنا وزارت ارشاد رقابت وزارت فرهنگ خانه سینما رسانه ملی صدا و سیما تلویزیون رقابت صدا و سیما فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه نمایش خانگی تهیه کننده پلتفرم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
مشکل فنی «هفت» و پخشنشدن قسمت جدید این برنامه تلویزیونی ما را بهیاد این نکته انداخت که مدیریت کنداکتور هم برای چینش ترکیب برنامهها و سریالها اهمیت دارد و هم شرایطی که جلوی پخش نامنظم و اصطلاحاً بدقولی کنداکتوری را بگیرد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدیریت کنداکتور تلویزیون مقولهای است که از هر جهت اهمیت دارد، روزی برای چینش ترکیب پخش سریالها و برنامهها این مدیریت ضرورت دارد و روزی هم برای جلوگیری از بدقولی کنداکتوری، این مدیریت لازم است، البته این بدقولیها مسبوق به سابقه بوده که بارها سریال بدقولیهای تلویزیون را برای پخش سریال و برنامه حتی حضور مجریای خاص اتفاق افتاده است.
روزی سریالی بهنام «دودکش2» که علیرغم پخش گسترده اخبار رسانهایاش، روی آنتن نرفت و بحث مراحل پسپروداکشن را عنوان کردند، یا بارها سریالهایی که از شبکه سه سیما پخش میشد عوامل آن به پخش نامنظم قسمتهایشان اشاره میکردند که آخرین آن به سریال «بیستکویید» برمیگردد،
یا زمانی که مجموعه کلبه عموپورنگ پخش میشد این اعتراضات را نسبت به پخش نامنظم این مجموعه نمایشی داشتند. این بار بدقولی کنداکتوری گریبان برنامه «هفت» را گرفت و شب گذشته علیرغم اعلام گسترده بازگشت «هفت» به کنداکتور پخش شبکه نمایش با اعلام مشکل فنی قسمت جدید این برنامه تلویزیونی روی آنتن نرفت.
پیش از این یک بار دیگر هم پخش برنامه «هفت» بهدلیل مشکلات فنی به سرانجام نرسیده بود، اما پیگیریها نشان میدهد همهچیز آماده و مهیای پخش قسمت جدید بوده است اما یک مشکل فنی باعث شده است با وجود تمام تلاش افراد حاضر در استودیو، برنامه امکان پخش پیدا نکند.
با این اوصاف، عدم پخش بهدلیل مشکل فنی یا در مورد سریالها نرسیدن بهعلت گذراندن مراحل پسپروداکشن و بازتدوین توجیه مناسبی برای احقاق حق مخاطب تلویزیون نیست. شاید مخاطبان قدری به عقب بروند یاد سریال «رعد و برق» مجری برنامه «هفت» بیفتند که چند سال پیش در ماه رمضان قسمت اول آن روی آنتن رفت و بقیه را بهدلیل مشکلات تدوین و مراحل فنی سریال به زمانی دیگر موکول کردند. این سریال بالأخره با تمام نقاط ضعف خودش روی آنتن رفت اما تبدیل به مصداقی بارز برای بدقولی کنداکتور تلویزیون شد.
بهنظر میرسد تلویزیون کنار مدیریت درست کنداکتوری برای چینش سریالها و برنامهها به رسیدن به یک کنداکتور منظم و جلوگیری از بدقولی در پخش نیاز مبرم دارد. علیرغم اینکه شاید این نکته را هم بتوان درنظر گرفت که مشکلات فنی باعث شده باشد یک برنامه و یا سریالی در موعد مقرر اعلامشده روی آنتن نرود اما توجه به زمان مخاطب از هر نکته و توجیه قابلقبولی هم مهمتر است.
پیگیریها نشان میدهد برنامه «هفت» که در چند سال اخیر نتوانسته است همچون گذشتۀ خود موفق و پرمخاطب باشد جمعه هفته آینده به آنتن خواهد آمد.
انتهای پیام/+